تاثیر شوید بر لاغری

تاثیر شوید بر لاغری

بسیاری از گیاهان تاثیر زیادی بر لاغری می‌گذارند. می‌توان از دانه، روغن، دمنوش و یا برگ خود گیاه استفاده کرد. یکی از این گیاهان شوید است. ما در این مقاله به بررسی تاثیر شوید بر لاغری می‌پردازیم. اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

شوید چگونه گیاهی است؟

برگ‌های «Anethum Gravelonian» یا شوید از خانواده Apiaceae است. این گیاه یک ساله از خانواده کرفس است. این برگ‌ها از گیاهان بسیار خوش طعم هستند که در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برگ‌ها عطر خوبی را به سوپ، ترشی و کاری شما القا می‌کنند.

برگ‌های شودی بهتر است به صورت تازه استفاده شود. روغن استخراج شده از این برگ‌ها به روغن شوید معروف است و در تولید صابون نیز استفاده می‌شود. شوید یک ماده محبوب است که در بسیاری از کشورهای جهان کاربرد گشترده‌ای دارد. شوید بیشتر در اوکراین و روسیه محبوب است. آن‌ها از آن در دیپ، سس سالاد یا سیب زمینی آب پز و پوره استفاده می‌کنند.

آیا شوید بر لاغری تاثیر می‌گذارد؟

تاثیر شوید بر لاغری

بله! برگ‌های شوید تازه می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند زیرا سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند و کالری کمی دارند. برگ‌های شوید برای کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن همراه با کلسترول مضر شناخته شده است. برگ‌های شوید را می‌توانید در نوشیدنی صبحگاهی یا چای سبز خود بگنجانید که به چربی سوزی کمک می‌کند. کافی است یک مشت برگ شوید را در این نوشیدنی‌ها یا حتی در آب معمولی اضافه کنید و به مدت 5 تا 6 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بجوشانید، آب آن را صاف کنید و سپس بنوشید. این نوشیدنی به هضم کمک می‌کند و سطح متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید متابولیسم خود را تقویت کنید، یک چای شوید چربی سوز بنوشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری برگ شوید تازه خرد شده را در آب داغ اضافه کنید، بگذارید حدود 5 دقیقه بجوشد و در طول روز جرعه جرعه بنوشید. این نوشیدنی  طراوت بخش است و مسیر کاهش وزن را تسریع می‌کند.

شوید چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

در ادامه به بررسی مکانیسم شوید در لاغری می‌پردازیم:

1. کم کالری است

برگ‌های شوید سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند اما کالری کمی دارند. در نتیجه، می‌توانید بدون نگرانی از افزایش وزن، هر چقدر که می‌خواهید از این غذای آشپزی بخورید.

2. روده را سالم نگه می‌دارد

فیبر غذایی این گیاه به متابولیسم، هضم و سلامت روده کمک می‌کند. در نتیجه، حفظ سلامت دستگاه گوارش و محدود کردن رسوب چربی به شما کمک می‌کند تا به اهداف کاهش وزن خود پایبند باشید.

3. سرشار از آنتی اکسیدان است

برگ‌های شوید سرشار از آنتی اکسیدان هستند که رادیکال‌های آزاد را از بدن دفع می‌کنند، آن را از درون پاکسازی و از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند. در نتیجه، شانس ابتلا به بیماری‌های مزمن (مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی) را کاهش می‌دهد و شما را خوش فرم نگه می‌دارد.

4. ایمنی را تقویت می‌کند

کاهش وزن به روشی سالم بسیار مهم است. در نتیجه، در رژیم خود از مواد کغذی استفاده کنید. برگ‌های شوید سرشار از ویتامین C هستند که اعتقاد بر این است که به ایجاد سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند.

5. تغذیه کامل را فراهم می‌کند

این گیاه علاوه بر اینکه ویتامین C بالایی دارد، حاوی مقدار زیادی ویتامین B-6، آهن، منیزیم، کلسیم، ویتامین A، پتاسیم و سایر مواد مغذی است. برگ‌های شوید سرشار از کلسیم و منیزیم هستند که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. ویتامین A به حفظ سلامت چشم و بهبود بینایی کمک می‌کند. در نتیجه، با گنجاندن برگ‌های شوید در رژیم غذایی خود، هم می‌توانید وزن کم کنید و هم سالم بمانید. برگ‌های شوید را می‌توان در سالاد استفاده کرد یا به سبزیجاتی که می پزید اضافه کرد.

مشخصات تغذیه‌ای شوید

ویتامین‌های شوید

همانطور که گفته شد شوید مقدار خوبی ویتامین C دارد. اکنون، ویتامین C جنگجوی است که توسط سیستم ایمنی بدن ما سازگار شده است. همچنین برگ‌های شوید دارای مقدار کافی ویتامین A هستند. به تنظیم متابولیسم ما کمک می‌کند.

هنگام اضافه کردن شوید به غذای خود از مقدار کمتری استفاده کنید. مصرف پایدار شوید در دراز مدت به سلامت ما کمک می کند. شوید همچنین برای کنترل سطح قند خون مفید است.

برگ های شوید منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها هستند و رادیکال‌های آزاد را از سلول‌های بدن ما حذف می‌کند. بنابراین این گیاه به پاکسازی بدن کمک و از آسیب بیشتر سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

سایر فواید شوید برای سلامتی

در اینجا به بررسی چند بیماری می‌پردازیم که شوید می‌تواند به بهبود آن‌ها کمک کند:

1. اختلالات گوارشی

برگ‌های شوید توانایی تقویت هضم را دارند و اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشند. بنابراین استفاده از آن در رژیم غذایی روزانه توصیه می‌شود.

2. بیماری عفونی

از برگ‌های شوید به صورت تازه یا خشک استفاده می‌شود. به دلیل ارزش دارویی قوی، ایمنی بدن ما را تقویت و به ایجاد ایمنی در برابر بیماری‌های عفونی کمک می‌کند.

3. بیماری کلیوی

این گیاه با طعم شیرینش می‌تواند بیماری کلیوی را نیز کنترل کند.

4. نفخ شکم

برگ‌های شوید به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی و ضد نفخ، میزان گاز تشکیل شده در سیستم گوارشی ما را کاهش می‌دهد. این کار از نفخ نیز جلوگیری می‌کند.

5. تب و سرماخوردگی

برگ‌های شوید ذخیره ویتامین C هستند و بنابراین از تب، سرفه و سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند.

سخن پایانی

کاهش وزن با استفاده از شوید

برگ‌های شوید به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک می‌کنند. به عبارت دیگر باعث ادرار بیشتر شما می‌شود و در نتیجه وزن آب بیشتری از دست می‌دهید. برگ‌های شوید همچنین حاوی ترکیبی به نام کومارین هستند. این ترکیب برای افزایش متابولیسم شناخته شده است که به کاهش وزن در صورت ترکیب با فعالیت بدنی منظم کمک می‌کند. اگر می‌خواهید به طور مداوم وزن کم کنید، باید روی پیروی از یک برنامه تمرینی منظم همراه با تغییرات رژیم غذایی تمرکز کنید.

منابع:

veg.fit | marham.pk

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *